W dniach 18-19 września zuchy, harcerze i instruktorzy konińskiego hufca ZHP, dwudziesty czwarty raz spotkali się podczas Złazu Hufca „Na Bursztynowym Szlaku”. Około 260 zuchów, harcerzy i harcerek zawitało w gościnnych progach Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Żychlinie, która była bazą XXIV złazu. Nie zabrakło tam też naszej 3 Gromady Zuchowej „Leśne Ludki” z drużynową Iwoną Siupą.

Złaz „Na Bursztynowym Szlaku” to tradycyjne wydarzenie będące oficjalną inauguracją każdego kolejnego roku harcerskiego w Hufcu ZHP Konin. Po ponad rocznej przerwie spowodowanej pandemią, wszyscy byli szczęśliwi oraz podekscytowani biwakiem. Naszą gromadę reprezentowały zuchy, które uczestniczyły w takiej imprezie po raz pierwszy.

Biwak rozpoczął się o godz. 9.30 apelem Hufca.

Po nim wyruszyliśmy na Złotą Górę. Towarzyszący wędrówce deszcz nie zepsuł nam humorów. Byliśmy dobrze przygotowani i zabezpieczeni w deszczówki.  Złotą Górę zdobyliśmy, a na jej szczycie, dzielnie weszliśmy na sam wierzchołek wieży widokowej. Po powrocie, obiedzie i krótkim odpoczynku odbyła się gra, podczas której dowiedzieliśmy  się więcej o bohaterze hufca – Szarych Szeregach. Robiliśmy opaski powstańcze, ćwiczyliśmy udzielanie pierwszej pomocy, przenosiliśmy rannych, pisaliśmy listy i poznawaliśmy zawartość skrzynek polowych.

Po kolacji wzięliśmy udział w świecowisku poświęconym bohaterowi hufca – Szarym Szeregom. Złaz zakończył się apelem, w niedzielne przedpołudnie.

Na całym biwaku wspaniale się bawiliśmy. Czynnie uczestniczyliśmy w proponowanych zabawach i grach, które wprawiły nas w znakomite humory i dobry nastrój. Wróciliśmy do swoich domów z bagażem nowych doświadczeń oraz mnóstwem pozytywnych wrażeń.