W roku szkolnym 2024/2025 uczniowie klasy 1a dołączyli do II edycji projektu edukacyjnego „Jak mówić o niepełnosprawności?”.
Celem tej inicjatywy jest uwrażliwienie dzieci na obecność i potrzeby osób z niepełnosprawnościami oraz rozwijanie empatii wobec nich. Istotą działań jest kształtowanie tolerancji, likwidowanie uprzedzeń i stereotypów, a także przygotowanie do wspólnego spędzania czasu z osobami niepełnosprawnymi oraz podnoszenie jakości edukacji włączającej- jako kierunku polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025.
W ramach projektu, którego autorką jest p. Aneta Szostak, uczniowie będą poznawać zagadnienia związane z różnymi formami niepełnosprawności, m.in.: ruchową, zespołem Downa, spektrum autyzmu, niedosłuchem, epilepsją, niepełnosprawnością narządu wzroku. Treści omawiane na zajęciach są dostosowane do wieku dzieci, jednak pozwalają im na poznanie tematyki i oswojenie się z tymi zagadnieniami w życiu codziennym. Ciekawe scenariusze oparte między innymi na opowiadaniach, aktywności plastycznej, ruchowej oraz zabawach integrujących, umożliwiają zdobywanie wiedzy, a także nabywanie prawidłowych postaw społecznych od najmłodszych lat.
Opiekunem projektu w klasie 1a jest Sylwia Stępień.