Akcja trwała od 23 lutego do 23 marca i miała na celu zebranie pomysłów oraz wymianę doświadczeń między uczniami na to jak radzić sobie ze stresem oraz gorszym nastrojem podczas pandemii i jak poprawić sobie nastrój podczas  zdalnego nauczania.

W klasach czwartych w ramach akcji na lekcjach niemieckiego odbyły się lekcje poświęcone zwierzakom domowym oraz ulubionym postaciom z kreskówek czy filmów, które doskonale poprawiają nastrój czwartoklasistom.

W klasach piątych na lekcjach również niemieckiego uczniowie pracowali kreatywnie i tworzyli swoje wymarzone plany zajęć pozaszkolnych, które pozwalają im na odstresowanie się i relaks po lekcjach zdalnych.

W klasie 6a na lekcjach angielskiego dziewczyny realizowały projekt: kuchenne rewolucje- jak wiadomo nie od dziś dobre i smaczne przekąski odstresowują i poprawiają nam nastrój. A w pozostałych klasach szóstych na lekcjach niemieckiego uczniowie pracując w zespołach zadaniowych odkrywali  na wesoło uroki wiosny, tworzyli krzyżówki  i prowadzili wiosenne lekcje.

W klasie 8b na lekcjach  poświęconych zdrowiu omawialiśmy  sposoby radzenia sobie ze stresem i zgłębialiśmy tajniki „forest bathing” – czyli relaksie i radzeniu sobie ze stresem poprzez obcowanie z natura a konkretnie lasem.

Klasa 6e na lekcjach wychowawczych  oraz podczas dodatkowych spotkań online pracowała w grupach nad pozytywnymi emocjami i sposobami na poprawę nastroju w  czasie pandemii i zdalnego nauczania, tworzyła też historyjki o emocjach.

A oto najczęstsze sposoby na relaks i poprawę nastroju uczniów klas 4-8.

  • oglądanie śmiesznych filmików: na YouTube, tik toku a nawet tworzenie swoich własnych zabawnych filmików
  • tworzenie własnych animacji oraz podkładanie śmiesznych komentarzy/dialogów do znanych filmów czy bajek
  • przeglądanie i tworzenie memów w sieci – jedna z klas założyła nawet swój zespół: Memki poświęcony memom znalezionym w sieci
  • gry: Fortnite lub Minecraft wspólnie z kolegami z klasy
  • gra w planszówki z rodzina
  • gra w słowa i wymyślanie swoich własnych autorskich wyrazów czy historyjek
  • zabawy ze zwierzakami domowymi
  • tworzenie i rysowanie komiksów
  • majsterkowanie i tworzenie własnych „wynalazków”, origami
  • zabawa w teatr domowy i tworzenie własnych historii
  • gry słowne: kalambury (klasa 6e grała nawet wspólnie w kalambury online- polecamy;-))
  • oglądanie Netflixa, ulubionych kreskówek
  • sport (z co ciekawszych to motocross boks ,jazda konna a nawet morsowanie!) i ruch na świeżym powietrzu: ulubione miejsce spotkań przynajmniej męskiej części uczniów to słupecki skatepark
  • gotowanie i słodkie „ co nie co” ,podjadane podczas przerw w lekcjach zdalnych

Okazało się ,że oprócz wymyślnych i kreatywnych sposobów, czasem nie trzeba wiele, by poprawić sobie nastrój – wystarczy rozmowa z kimś z rodziny, z klasy a nawet rosół lub pomidorowa babci czy spojrzenie na ulubionego zwierzaka.

Poniżej znajdziecie  zbiór memów wprawiających uczniów w dobry nastrój – macie je w prezentacji: Uwaga!!!  Oglądanie niektórych z nich grozi  niekiedy gwałtownymi wybuchami śmiechu!

Pozdrawiamy Was! Trzymajcie się zdrowo!

Agnieszka Ksobieraj-Bakowska i klasa 6E