„Mole książkowe” to projekt realizowany przez uczniów kl. I-III od lutego do maja.
Celem projektu było min. popularyzowanie czytelnictwa, kształtowanie zmiany postaw i nastawień do czytania, wyrobienie nawyku częstego sięgania po książkę, w dobie rozwoju techniki komputerowej oraz przekonać dzieci, że słowo drukowane we współczesnym świecie może dostarczyć młodemu pokoleniu wielu niezapomnianych wrażeń, może być źródłem radości i kreatywności.
- Uczniowie rozpoczęli swoje spotkanie z czytaniem od przygotowania klasowych kącików czytelniczych poświęconych książce i czytaniu. W klasach pojawiły się hasła propagujące czytelnictwo, prace plastyczne nawiązujące do przeczytanych książek.
- W lutym odbyło się uroczyste pasowanie na czytelników, podczas którego pierwszoklasiści poznali regulamin korzystania z biblioteki, otrzymali pierwszą książkę, został też ogłoszony konkurs „Moja pierwsza książka z biblioteki szkolnej”.
- Uczniowie zdobywali wiedzę o książce i jej historii na lekcjach przedmiotowych i bibliotecznych, zapoznali się z prezentacją multimedialną.
- Przeprowadzając wywiad z rodzicami mogli się przekonać co czytali rodzice, gdy byli w ich wieku.
- Tworzyli imienny dokument „Wzorowy czytelnik” w którym przez 2 tygodnie w domu codziennie czytali przez 15 min., a rodzic potwierdzał to podpisem.
- Wykonali piękne zakładki do książek.
- Przez cały czas trwania projektu odbywało się „ Wspólne czytanie” w klasach przez nauczycieli, rodziców, uczniów z koła bibliotecznego.
- Odbyły się konkursy: na „Lektora książki” – zadanie polegało na nagraniu w domu audiobooków czytanych przez dzieci; na „Dzienniczek ciekawej książki”, konkurs „ W krainie Tuwimolandii” i „ Na straganie pana Brzechwy”, w trakcie których uczniowie musieli wykazać się znajomością treści wybranych utworów.
- Zorganizowano wyjścia do MPBP w Słupcy, podczas których uczniowie brali udział w zajęciach organizowanych przez pracowników biblioteki.
- Uczniowie kl. IIc, IIe i IIIb uczestniczyli spotkaniu autorskim z p. D. Mularczyk, w trakcie którego zapoznali się z twórczością autorki.
- Udział w spektaklu teatralnym „W krainie Lawendowego Rycerza” przeniósł dzieci w baśniowy świat „Księgolandii”, gdzie toczyły się nieustające boje z żarłocznymi molami niszczącymi książki. Poprzez baśniowe przygody i pogodną wymowę spektakl promował czytanie wśród najmłodszych.
- Jako podsumowanie projektu została zorganizowana wystawa prac uczniowskich, przy okazji której ujawniły niezwykle talenty plastyczne i literackie. Zostały rozstrzygnięte konkursy, a najbardziej zaangażowani uczniowie zostali nagrodzeni.
Projekt czytelniczy okazał się bardzo ciekawym i przydatnym działaniem edukacyjnym, w które zaangażowało się wielu uczniów, nauczycieli i rodziców, a jego cel został w pełni osiągnięty.