„Mole książkowe” to projekt realizowany przez uczniów kl. I-III od lutego do maja.

Celem  projektu było min. popularyzowanie czytelnictwa,  kształtowanie zmiany postaw i nastawień do czytania, wyrobienie nawyku częstego sięgania po książkę, w dobie rozwoju techniki komputerowej oraz przekonać dzieci, że  słowo drukowane we współczesnym świecie może dostarczyć młodemu pokoleniu wielu niezapomnianych wrażeń, może być źródłem radości   i kreatywności. 

  • Uczniowie rozpoczęli swoje spotkanie z czytaniem od przygotowania klasowych kącików czytelniczych poświęconych książce i czytaniu. W klasach pojawiły się hasła propagujące czytelnictwo, prace plastyczne nawiązujące do przeczytanych książek.
  • W lutym odbyło się uroczyste pasowanie na czytelników, podczas którego pierwszoklasiści poznali regulamin korzystania z  biblioteki, otrzymali pierwszą książkę, został też ogłoszony konkurs „Moja pierwsza książka z biblioteki szkolnej”.
  • Uczniowie zdobywali wiedzę o książce i jej historii na lekcjach przedmiotowych i bibliotecznych, zapoznali się z prezentacją multimedialną.
  • Przeprowadzając wywiad z rodzicami mogli się przekonać co czytali rodzice, gdy byli w ich wieku.
  • Tworzyli imienny dokument „Wzorowy czytelnik” w którym przez 2 tygodnie w domu codziennie czytali przez 15 min., a rodzic potwierdzał to podpisem.
  • Wykonali piękne zakładki do książek.
  • Przez cały czas trwania projektu odbywało się „ Wspólne czytanie” w klasach przez nauczycieli, rodziców, uczniów z koła bibliotecznego.
  • Odbyły się konkursy: na „Lektora książki” – zadanie polegało na nagraniu w domu audiobooków czytanych przez dzieci; na „Dzienniczek ciekawej książki”, konkurs „ W krainie Tuwimolandii” i „ Na straganie pana Brzechwy”, w trakcie których uczniowie musieli wykazać się znajomością treści wybranych utworów.
  • Zorganizowano wyjścia do MPBP w Słupcy, podczas których uczniowie brali udział w zajęciach organizowanych przez pracowników biblioteki.
  • Uczniowie kl. IIc, IIe i IIIb uczestniczyli spotkaniu autorskim z p. D. Mularczyk, w trakcie którego zapoznali się z twórczością autorki.
  • Udział w spektaklu teatralnym „W krainie Lawendowego Rycerza” przeniósł dzieci w baśniowy świat „Księgolandii”, gdzie toczyły się nieustające boje z żarłocznymi molami niszczącymi książki. Poprzez baśniowe przygody i pogodną wymowę spektakl promował czytanie wśród najmłodszych.
  • Jako podsumowanie projektu została zorganizowana wystawa prac uczniowskich, przy okazji której ujawniły niezwykle talenty plastyczne i literackie. Zostały rozstrzygnięte konkursy, a najbardziej zaangażowani uczniowie zostali nagrodzeni.

Projekt czytelniczy okazał się bardzo ciekawym i przydatnym działaniem edukacyjnym, w które zaangażowało się wielu uczniów, nauczycieli i rodziców, a jego cel został w pełni osiągnięty.