Promocja książki to niezwykle ważna i trudna sprawa zwłaszcza jeżeli chodzi o młodych, dopiero kształtujących swoje gusta czytelników. Należy pamiętać o upodobaniach czytelniczych, zainteresowaniach i preferencjach dzieci i młodzieży, ale jednocześni zwracać uwagę na odpowiedni dobór proponowanej im literatury. Ważne jest aby młodzież sama chętnie sięgała po książkę, należy zatem zadbać o reklamę i działania marketingowe. Bez wsparcia promocyjnego nawet najbardziej wartościowy tytuł nie ma szans na to, aby ktoś po niego sięgnął i nadal pozostanie on na pułkach, czy w szufladach. Do promowania książki w dzisiejszych czasach nie wystarcza pomoc fachowego wydawnictwa, należy pamiętać o własnej kreatywności i chęci działania.  

Biblioteka szkolna zaproponowała uczniom klas IV i VIII udział w konkursie „Warto przeczytać” zapraszając tym samym uczestników do spróbowania swoich sił w reklamie. Uczniowie poprzez prace plastyczne w formie komiksu lub plakatu mieli zachęcić swoich kolegów do sięgnięcia po ich zdaniem fajną książkę, książkę która ich zaczarowała. 

Celem konkursu poza promowaniem czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży było również rozwijanie zainteresowań i kreatywności u uczniów oraz wykazanie się umiejętnościami promowania ulubionej książki. Na konkurs wpłynęły 35 prac. Spośród których komisja składająca się z nauczycieli bibliotekarzy (Karoliny Waleryszak, Renaty Kaczor i Małgorzaty Spychały) wyłoniła najładniejsze i przyznała nagrody. 

Laureatami konkursu zostali: 

Za wykonany komiks: 

  1. Matylda Górczyńska
  2. Martyna Piątkowska
  3. Artur Karmiński
  4. Julia Olszewska

Za wykonany plakat: 

  1. Dawid Lubański
  2. Zuzia Kujawa
  3. Wiktoria Zielińska
  4. Julia Roszak

Gratulujemy nagrodzonym i dziękujemy za udział w konkursie 🙂