W piątkowy poranek uczniowie klasy 2c wraz z bibliotekarkami rozpoczęli dzień wspólnymi zajęciami papierniczymi – mającymi na celu zapoznanie się z historią papieru oraz wskazaniem możliwości różnorodnego wtórnego korzystania z papieru.
„Papier czerpany – jest to rodzaj papieru wytwarzanego w procesie czerpania, na który składa się etap wyodrębnienia pojedynczych włókien z surowców roślinnych, oraz etap formowania papieru z wodnej zawiesiny włókien i odwadnianej na sicie, w naszym przypadku na kartonowym okienku.”
Zajęcia rozpoczęła krótka prezentacja, jak i zostały omówione zadania, jakie następnie zostały samodzielnie wykonane przez uczniów. Krok po kroku wychowankowie 2c wykonali papier czerpany, a następnie przystąpili do komponowania własnych kart pracy. Uczniowie pomysłowo przystąpili do dekorowania swoich prac w motywie zarówno świątecznym, jak i wykorzystali wcześniej zebrane liście i płatki kwiatów, oraz inne dekoracje. Powstały naprawdę piękne kartki. Każda inna, oryginalna, niepowtarzalna, prawdziwe dzieła sztuki wykonane przez małych artystów.
Uczniowie pełni radości i pozytywnej energii w poniedziałkowy poranek odebrali już wyschnięte prace i zapowiedzieli chętny udział w kolejnych zajęciach papierniczych organizowanych przez bibliotekę.
Celem projektu edukacyjnego była edukacja i podnoszenie świadomości ekologicznej dzieci na temat powietrza, wody, drzew, segregowania odpadów. Promowanie pozytywnych zachowań w zakresie ochrony środowiska i przyrody oraz kształtowanie poczucia odpowiedzialności za stan środowiska. Zajęcia mają na celu przybliżenie historii papiernictwa w powiązaniu z zabawą, tak aby w obecnej dobie Internetu uświadomić dzieciom, jaką rolę wciąż odgrywa papier. 🙂