My również przyłączamy się do obchodów Międzynarodowego Dnia Liczby Pi. Przystąpiliśmy do realizacji ogólnopolskiego projektu „Zaπszmy π” i tym samym zbudowaliśmy liczbę pi składającą się z 191 cyfr. Uczniowie klasy 5b wyszukali informacje i ciekawostki dotyczące liczby Pi, które posłużyły do przygotowania testu „Tajemnice ludolfiny” – zachęcamy do sprawdzenia swoich wiadomości o liczbie π. Mieli oni również możliwość poznania liczby Pi z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości; w ten właśnie sposób powstały trójwymiarowe kule.
Dwudziestu uczniów z klas: 4e, 5a, 5b i 8b, przystąpiło do realizacji ogólnopolskiego projektu „Zaπszmy π”. Wspólną zabawę zaoferował pan Krzysztof Chojecki, znany uczniom jako pan Pi-stacja. Zadaniem uczestników było sfotografowanie cyfr od 0 do 9, które należało odszukać w swoim otoczeniu lub wykonać je samodzielne. Wszystkie te zdjęcia zostaną wykorzystane do utworzenia najdłuższego rozwinięcia dziesiętnego liczby pi, a tym samym pobicia rekordu Guinnesa. Czekamy na efekty!
Nie byliśmy gorsi i zbudowaliśmy swoją liczbę pi. Nasza liczba składa się z 191 cyfr i zajęła 12 stron formatu A4. Gratulacje dla wszystkich uczestników wyzwania!
Nasza liczba Pi 191 cyfr – 12 stron
Uczestnicy projektu:
- – Andryszak Michał, kl. 8b,
- – Bugzel Dariusz, kl. 4e,
- – Domiszewska Marta, kl. 4e,
- – Ejchost Natalia, kl. 8b,
- – Głowacki Dawid, kl. 5b,
- – Górniak Mateusz, kl. 5b,
- – Górniak Szymon, kl. 4e,
- – Herudzińska Martyna, kl. 8b,
- – Janaszak Karina, kl. 4e,
- – Kaczorowski Jakub, kl. 5b,
- – Kanafa Nikola, kl. 5b,
- – Kopczyński Patryk, kl. 5b,
- – Kubacka Nadia, kl. 4e,
- – Kujawa Adam, kl. 5b,
- – Mistrzak Adrian, kl. 5a,
- – Nawrot Jakub, kl. 4e,
- – Nowak Iga, kl. 5a,
- – Rogalski Szymon, kl. 4e,
- – Skarbińska Maja, kl. 4e,
- – Staszak Natan, kl. 4e.